AKCE A SOUTĚŽE II.STUPNĚ

Home » II. stupeň » AKCE A SOUTĚŽE II.STUPNĚ

Nejkrásnější obraz pro Fénix

V červnu nám přišla radostná zpráva, že se umístila naše žákyně Nikola Ševčíková z 6.D a její obraz Proměna – žena ve Finální kolekci soutěže o nejkrásnější Obraz pro Fenix roku 2022.

Zde je odkaz na 74 vybraných obrazů:

https://drazbaprofenix.cz/drazba-2022/

Obraz naší žákyně byl vybrán z 650 obrázků odbornou komisí ve složení Katherine Kastner, Lucia Lettenmayerová, Denisa Kujelová, František Kinský a Michal Horáček.  

Zbylé obrazy ostatních žáků zůstávají v referenční sbírce ParaCENTRA Fenix a budou sloužit na benefiční účely s předem stanoveným výtěžkem.

Mgr. Květa Matuštíková


Výlet 6.A 25.5. – 26.5. 2022

Ve středu 25. 5. 6. A vyrazila na dvoudenní výlet do Sloupu v Moravském krasu.

Nejprve jsme zavítali do rekreačního střediska Čermák, kde jsme si dali dobrý obídek a nechali svá zavazadla v chatkách a potom se vydali na výlet lesem kolem Sloupsko – Šošůvských jeskyní na propast Macochu a na prohlídku do Punkevních jeskyní, kde jsme se projeli na lodičkách po ponorné říčce Punkvě a vyslechli pověst o Macoše.

Po prohlídce jsme se vyrazili krásnou krasovou krajinou zpět do Sloupu.

Po dobré večeři jsme si zahráli fotbálek, volejbal a zapálili oheň. Druhý den po snídani jsme si zasportovali a vydali se na cestu zpět.

Náš první výlet se nám moc vydařil a byla velká legrace, těšíme se na další.

Mgr. Kateřina Ulrychová, třídní učitelka


6. B v Praze

Každý rok je zvykem, že se na druhém stupni jezdí na výlet a naše třída tento rok jela do Prahy. Celý výlet s námi byly paní učitelky Mgr. Magda Beránková a třídní učitelka Mgr. Lenka Broklová. Jeli jsme vlakem a nazpět autobusem. Navštívili jsme Karlův most, rozhlednu na Petříně, zrcadlové bludiště, orloj, Muzeum voskových figurín a taky jsme se projeli metrem. Asi jsme si nejvíce užili Muzeum voskových figurín, viděli jsme tam spoustu známých osobností i třeba Michaela Jacksona. Většinou jsme v Praze byli poprvé a určitě jsme si to moc užili. Těšíme se na příští rok, až se opět třída 6.B vydá na výlet.

Mia Debeljak

11. 5. si 6. B prožila krásný třídní výlet Prahou vymyšlený Mgr. Lenkou Broklovou. Dopravili jsme se do hlavního města Praha a navštívili jsme plno krásných a známých míst. Prošli jsme se po Karlově mostě a také nahlédli do Muzea voskových figurín. Prošli jsme pod velkou hladovou zdí a vyšlapali několik schodů na rozhlednu, abychom viděli krásný pohled na město Prahu. S nadšením jsme vyjeli na Petřín, bloudili v zrcadlovém bludišti a fotili se ve vtipných zrcadlech. Pokračovali jsme v cestě kolem orloje a viděli jsme místo, kde se natáčel známý film zvaný Chobotničky z druhého patra.   

Markéta Hadrabová 

Sraz jsme měli 6.40, jeli jsme na nádraží a vlak nám jel 7.38. Ve vlaku to byla zábava, mohli jsme si sklopit sedačku, takže jsme si mohli lehnout, dívali jsme se na filmy, dokonce ve vlaku jsme si mohli něco koupit, což bylo dobrý. Dorazili jsme do Prahy v 10.45. Byli jsme na Karlově mostě, na Petříně, u orloje, u památníku Nicolase Wintona, na Staroměstském náměstí. Oběd jsme měli v McDonald´s. Nazpátek jsme jeli autobusem, bylo to tam pohodlný, byla tam televize, dostali jsme tam kakao a ještě jsme dostali sluchátka k televizi. Dojeli jsme na Ečerovu v 20.30. Dneska jsem si to moc užila, bylo to moc super.

Dana Havlíková

V květnu jsme se podívali do Prahy. Sešli jsme se u tramvaje a jeli na nádraží. Byly s námi naše učitelky, Mgr. Broklová a Mgr. Beránková. Vlakem jsme se dopravili do hlavního města České republiky. Jako první se nabídla lanovka na Petřínskou rozhlednu, kde se většina z nás rozhodla vystoupat nahoru, výhled byl úžasný. Po procházce mezi pražskými uličkami jsme se prošli po Karlově kamenném mostě přes Vltavu až na Staroměstské náměstí, kde bylo slyšet zvonění pražského orloje. Návštěva tamního McDonald´s byla též skvělá. Po naprosto „zdravém“ obědu na nás čekalo Muzeum voskových figurín. Po dalším procházení ulicemi Prahy nás paní učitelky dovedly do stanice metra, které nás dopravilo k autobusu, ve kterém jsme dojeli až do Jihomoravského kraje. MHD už nás zavedla do Bystrce, kde jsme se rozešli, do svých domovů.

Filip Ferus

Do Prahy jsme se dopravili vlakem. Poté, co jsme dojeli, jsme si prohlédli pražské nádraží.  Na nádraží byl památník Nikolase Wintona a malý poskládaný model celého pražského nádraží z Lega. Poté jsme šli na Petřín, nahoru jsme se dopravili lanovkou. Nahoře, kdo chtěl, mohl na Petřínskou rozhlednu, z ní šlo vidět téměř na celé Staroměstské náměstí. Dali jsme si chvíli pauzu a poté jsme se vydali do zrcadlového bludiště, bylo to tam malé, ale zábavné, na konci byla zrcadla, která vás srandovně tvarovala.

Na cestě na Staroměstské náměstí jsme šli kolem Lennonovy zdi a přes Karlův most, pak už jsme byli na Staroměstském náměstí. Viděli jsme orloj a pak jsme se šli podívat na 27 křížů.

Po malé přestávce jsme šli na Václavák, kde jsme viděli Národní muzeum, ale jen z dálky. Pak se celá třída nahrnula do McDonald´s, po jídle jsme šli do Muzea voskových figurín, bylo to tam moc pěkné. Poté jsme se svezli metrem na autobusové nádraží Florenc a už jsme jeli domů.

Jiří Létal

6.B zamířila vlakem cestou do Prahy. Praha je samo o sobě velké město, a tak 6.B stihla mnoho věcí, co se dá. Jako třeba – procházku po Karlově mostě, prohlédnout si Petřín a výhled z něho, Muzeum voskových figurín atd. 6.B dokázala, že přes všechny kopce a schody jsme se dostali tam, kam potřebovali, a naše třída si to moc užila. A už se celá 6.B těší na další výlet, co nás čeká.               

Terka Šmídová

Naše výprava vznikla s pomocí naší oblíbené třídní učitelky Mgr. Lenky Brokové a paní učitelky Mgr. Magdy Beránkové. Ve středu 11. 5. 2022 v 6.40 jsme začali naši výpravu. Navštívili jsme Petřínskou rozhlednu, zrcadlové bludiště, muzeum voskových figurín, Karlův most, orloj a Staroměstské náměstí. Nejvíce jsme si snad užili Muzeum voskových figurín. Byli jsme tam skoro sami a založili jsme třídní hudební skupinu. Mohli jsme se vyfotit s figurínami, vyzkoušet si naši sílu a hraní na bubny a na kytaru. Na Staroměstském náměstí byla poprava 27 českých pánů neboli jsou tam vyznačené kříže. Viděli jsme památník Nicolase Wintona, který byl obložen květy. Nakonec jsme se celá třida vyfotili u Lennonovy zdi, která byla plná barev.

Viki Veinerová

Do Prahy jsme jeli tři a půl hodiny, zarezervovaly jsme si vagon, ale náš vagon vyřadili… Dorazili jsme do zastávky Praha hl. n., potom jsme jeli tramvají a viděli jsme Karlův most. Výhled přes Karlův most byl nádherný. Tramvají jsme jeli k lanovce na Petříně, kde jenom ti, co chtěli, šli na vyhlídku a také jsme šli do zrcadlového bludiště, tam se nám moc líbilo, ale bylo to hodně krátké… Ale viděli jsme také hladovou zeď, potom jsme šli z Petřína a na Karlův most. Výhled byl také nádherní a spooooosta karikatur, potom jsme šli přes Staroměstské náměstí. A tam jsme viděli orloj v pohybu a taky jsme šli do McDonald´s a potom jsme šli do muzea figurín a potom jsme šli už ve 4 hodiny večer na metro na zastávku Florenc a taky jsme odjížděli autobusem z Florence.

Klára Konečná


Biologická olympiáda – školní rok 2021 /2022

Školní kolo Biologické olympiády se na naší škole Vejrostova 1, Brno konalo ve středu 2. 2. 2022 od 14 hodin. Skládalo se ze tří částí – teoretické (test), praktické (poznávání předložených rostlin, hub a živočichů) a laboratorního úkolu.

V kategorii D (6. a 7. ročník) soutěžilo 11 žáků.

  1. místo – Richard Mojžíš 6.D
  2. místo – Veronika Belžíková 7.A
  3. místo – Natálie Marvánová 7.C

V kategorii C (8. a 9. ročník) soutěžilo 12 žáků.

  1. místo – Andrea Vaňková 8.C
  2. místo – Michael Šindelář 8.D
  3. místo – Ema Válková 8.D

Po splnění povinného vstupního úkolu postoupili do Okresního kola Biologické olympiády jeden nebo dva žáci z každé kategorie. A to Richard Mojžíš (kategorie D) a Andrea Vaňková a Michael Šindelář (kategorie C).

Okresní kolo (Brno – město) Biologické olympiády

Pro kategorii C se konalo 11. 4. 2022 v CVČ Lužánky. Zúčastnilo se celkem 53 žáků z města Brna.

5. místo – Andrea Vaňková 8.C – postup do Krajského kola

39. místo – Michael Šindelář 8.D

Pro kategorii D se konalo 22. 4. 2022 v CVČ Lužánky. A zúčastnilo se celkem 42 žáků.

22. místo – Richard Mojžíš 6.D

Krajské kolo Biologické olympiády se konalo ve čtvrtek 12. 5. 2022 také v CVČ Lužánky. Soutěžilo celkem 28 žáků z Jihomoravského kraje.

 Andrea Vaňková se umístila na krásném 10. místě. Gratulujeme k nádhernému výsledku!

Mgr. Daniela Kozáková


Loono – preventivní program

V pátek 13.5. se žáci z 8.B a 8.C zúčastnili v rámci předmětu Výchovy ke zdraví workshopu na téma Prevence rakoviny.

Jednalo se o komplexní přednášku s praktickou ukázkou, kde byly využity i modely, na které si žáci v rámci nácviku samovyšetření mohli i sáhnout. V modelech byly skryté útvary, které žáci nahmatali a tím si ověřili správnost naučených hmatů.

Workshop byl zajištěn organizací Loono a jejich přednášejícími, kteří nám již do výuky zaslali doplňující materiály k oblastem dospívání a reprodukční zdraví.

Jedná se o doplnění informací v oblasti prevence, která je vnímaná i žáky jako důležitá pro zdraví na celý život.

Mgr. Květa Matuštíková


Zpátky k pohybu

Naši žáci devátých ročníků se v pátek 6.5.2022 zúčastnili sportovního dne v Tréninkovém Centru Brno v rámci solidárního projektu Zpátky k Pohybu, který má za cíl podporu zdravého životního stylu a pravidelné fyzické aktivity, u žáků základních škol.

Žáci byli rozděleni na dvě skupiny a v prvním 60minutovém bloku prohloubili své znalosti v oblasti výživy, regenerace a tréninku. Dále si pak zasoutěžili s využitím fitness pomůcky Blazepod o to, kdo má nejrychlejší reakce a koordinaci pohybu.

V druhém 60minutovém bloku si žáci vyzkoušeli základní silové cviky jako dřep, mrtvý tah, bench, přítah, tlaky na ramena a další. Velký důraz byl kladen na techniku cviku a potřebnou aktivaci před samotným cvičením. Žáci se seznámili se základními principy a benefity silového tréninku, jak u něj postupovat a na co si dát pozor.

Mgr. Martin Janás a Mgr. Petr Slonek


Příběhy našich sousedů

Tento školní rok jsme se zapojili do projektu Příběhy našich sousedů pořádaného organizací Post Bellum. Jde o projekt, kdy vybraný tým žáků pod vedením učitele má za úkol vyzpovídat pamětníka, nahrát s ním rozhovor a jeho vzpomínky zpracovat do nějaké formy, např. audionahrávky, videa, animace, komiksu atd.

Náš tým tvořily žákyně 8.C – Justýna Havlíčková, Tereza Kurucová, Valentýna Češková, Andrea vaňková, Jasmina Makhloufi a Mgr. Martina Nožková.

Holky čekal nelehký úkol a určitě nejednou zapochybovaly, že do toho vůbec šly. Práce na projektu byla totiž velmi časově náročná. Už v říjnu jsme se pustily do práce, udělaly jsme s naším pamětníkem rozhovor, absolvovaly jsme dva animační workshopy, kde jsme se naučily animovat, následně holky vytvořily všechny podklady pro animaci a konečnou verzi videa jsme vytvořily v animačním centru Scala. Nakonec z naší práce vzešlo jedno zanimované video, které pojednává o důležitých životních událostech našeho pamětníka pana Havlíčka. Holky byly velmi pilné, každá v projektu mohla zúročit své kladné stránky a svá nadání.

Nakonec se nám práce vyplatila. 20.4. 2022 proběhla závěrečná prezentace všech zúčastněných týmů z Brna. Náš tým odprezentoval svůj výtvor a představil porotě i publiku svého pamětníka. Ze slavnostního ukončení projektu jsme odcházeli s 2. místem a krásnými cenami. Největším vyznamenáním je nám však dobrý pocit z dobře odvedené práce a uvědomění, že vložené úsilí do projektu nebylo marné.

Za celý tým

Mgr.  Martina Nožková


Exkurze do školní jídelny

Ve čtvrtek 31.3 jsme byli s žáky 6.B (1.skupina) v rámci předmětu Svět práce-vaření na exkurzi v naší školní kuchyni. Paní vedoucí nás radostně přivítala a hned jsme byli hygienicky vybaveni na vstup, kde se obědy připravují.

V tento den se připravoval bramborový guláš a nás zajímala „cesta přípravy“ tohoto pokrmu, než se dostane k nám do talíře na obědě.

Dále jsme se seznámili s hygienickými pravidly, s vybavením školní kuchyně a její organizací při práci. Žáci měli možnost se na vše podívat a zeptat se.

Získané poznatky uplatňujeme i ve vyučování při plánování a přípravě pokrmů.

Děkujeme týmu školní kuchyně a těšíme se na další návštěvy.

Mgr. Květa Matuštíková


Výtvarná soutěž Dunajský umělec

Výtvarná soutěž Dunajský umělec byla pro naše žáky velkým úspěchem.

Umístili jsme se na druhém místě z celé České republiky v kategorii Video Teenageři od 12 do 18 let. Písnička postoupila do mezinárodního kola soutěže.

Ve výuce vznikl text veselé písničky, který byl doplněn o výtvarnou a hudební složku. Spojily se tak dovednosti našich žáků z českého jazyka, anglického jazyka, hudební a výtvarné výchovy.

V hudebním klipu Dunaj se žáci zaměřili na dle nich základní lidské potřeby – vodu a lásku. Snažili se spontánně propojit vodní živel s příběhem lidské lásky tak, aby vytvořili smysluplný příběh, který následně zpracovali jako píseň a k ní dotvořili krátkou ilustraci. Tak jak voda protéká přírodou, tak láska vzniká v životě člověka. Nechávají tedy posluchačům prostor pro jejich vlastní interpretaci.

Zde si můžete i Vy originální videoklip poslechnout:

Písničku si již poslechlo a poslechne velké množství posluchačů a my máme z toho velikou radost.

Děkuji za mezioborovou spolupráci Mgr. Kateřině Semerádové a Mgr. Věře Livingstonové.

Mgr. Květa Matuštíková


Lyžařský výcvikový kurz Kunčice u Starého Města pod Králickým Sněžníkem, penzion Stará škola

  • 1. termín: 21. – 25. 2. 2022 – 8.A,D
  • 2. termín: 28. 2. – 4. 3. 2022 – 8.B,C

V únoru a na začátku března se konal lyžařský výcvikový kurz pro žáky 8. ročníku, který byl z důvodu karantény přeložený z předchozího ročníku.

Prvního lyžařského kurzu v Kunčicích se zúčastnilo 38 žáků z 8.A a z 8.D. Odpoledne po příjezdu jsme žáky a žákyně rozdělili podle pokročilosti do čtyř družstev. Jedno družstvo tvořili snowboardisté, kterých bylo celkem 11. Druhé družstvo byli dobří lyžaři, třetí středně pokročilí a čtvrté družstvo začátečníci, kterých bylo celkem 7. S lyžaři jsme zvládli po rozdělení ještě sjet několikrát sjezdovku.  Pro všechny žáky jsme zajistili skipasy a šli na společnou procházku kolem Kunčic. Večer jsme žáky seznámili s pravidly kurzu a hlavně s pravidly chování na sjezdovkách. S pravidly FIS, které jsme zopakovali hrou Kahoot. A přidali jsme k tomu i informace o Jeseníkách a masivu Králického Sněžníku. Večer jsme zakončili deskovými hrami, hraním na hudební nástroje a zpěvem. Od druhého dne až do pátku probíhal dopolední výcvik po družstvech od 9 do 12 hodin. Začátečníci během dopoledne zvládli pohyb na lyžích, zastavit v pluhu, oblouky v pluhu a většina z nich vyjela na lanovce a na vleku. Mírně pokročilí trénovali smýkaný oblouk a pokročilí po rozlyžování zkoušeli cvičení na carvingový oblouk – řezaný oblouk po hranách obou lyží. Odpolední výcvik probíhal od 14 do 16 hodin. Podle zlepšování ve družstvech jsme provedli pár přeřazení.  Před večeří jsme ještě chodili ven na procházku po okolí. Večerní program jsme zaměřili na metodiku a cvičení lyžování – smýkaný oblouk x řezaný oblouk. Ale hlavně na carvingový oblouk a jednotlivá cvičení – jízda po spodní lyži, jízda s hůlkami před tělem, ruka v bok „letadlo“, přenášení váhy, tlačení do kotníku, kolene… Vysvětlili jsme si rozdíly mezi slalomovým a „obřákovým“ obloukem. Ukázali možnosti vykrojení lyží a různé typy lyžařského vybavení. Vše jsme potom zkoušeli další dny na svahu. Protože bylo hodné teplé počasí a sníh byl mokrý a těžký, tak jsme ve středu udělali odpočinkové odpoledne a šli na výlet do Starého Města. Večer nás navštívil člen Horské služby a udělal nám přenášku o nebezpečí v horách a jak se správně a bezpečně v horách chovat. Celý čtvrtek jsme lyžovali a zdokonalovali oblouky.  Poslední večer se konala diskotéka.  Nebo se hráli společenské a deskové hry. V pátek dopoledne jsme lyžovali jenom hodinu a půl, abychom stihli sbalit lyže do vaků, odnést je do ubytování, sbalit všechny věci a po obědě odjezd domů. Ke škole jsme v pořádku přijeli v 16 hodin. Celý kurz proběhl za krásného slunečného počasí, jen hodně foukalo a občas vítr přinesl sněhovou přeháňku. A všichni žáci se vrátili domů bez zranění.

Druhý lyžařský kurz s 8.B,C probíhal podobně. Žáků bylo celkem 35. První družstvo lyžařů doplnili tři pokročilí snowboardisté. Druhé družstvo tvořili mírně pokročilí lyžaři. Na lyžích nikdy předtím nestálo 7 žáků a další si zpočátku nebyli jistí, takže vznikla dvě družstva začátečníků.  Postupně všichni vyjeli na lanovce a zvládli sjet celou sjezdovku. Ve středu se stal úraz, kdy ke zraněné kostrči po pádu na snowboardu přijela sanitka. Naštěstí, po vyšetření v nemocnici v Šumperku, to byla jen naražená kostrč. Počasí bylo slunečné, jen na konci týdne se zatáhlo a byl velký mráz.

Mgr. Daniela Kozáková


Přednáška Trestní odpovědnost mladistvých

Žáci 9.A a 9.C se účastnili 25. 2. 2022 přednášky o Trestní odpovědnosti mladistvých.

Jednalo se o dvě vyučovací hodiny, kde žáci nejen poslouchali přednášku s příběhy z praxe paní policistky, ale i pracovali na vytvoření svého stanoviska k určitým problémovým situacím v oblasti trestního zákona u mladistvých. Žáci pracovali při přednášce s materiálem Sešit plný průšvihů, který si poté jako edukační materiál odnesli domů. K tématu si připravili otázky, které je zajímaly a byly jim odborně zodpovězeny. Díky celistvosti přednášky, si všichni odnáší i nové zkušenosti a znalosti. Zde uvádím autentické odpovědi žáků.

„Vzala jsem si z toho to, že nemám páchat žádné trestné činy ani nikomu ubližovat. Dozvěděla jsem se spoustu informací např. jaký je rozdíl mezi přestupkem a trestným činem. I když už jsem hodně toho věděla, docela mě to bavilo.“

 „Všechno jsem to věděla (…), učíme se informace každý rok, myslím si, že všechno víme. A všichni lidi, kteří kouří nebo pijí, tak si to určitě k srdci nevezmou.“

„Bavily mě otázky na příběh Gang. Bylo to poučné i zábavné a už vím, čeho se mohu dopustit a čeho ne.“

„Věci, co paní říkala, vím, ale začala jsem o tom víc přemýšlet. (…) Jinak to bylo zajímavé, protože tohle nám ve škole neřeknou.“

Přednáška je navázaná na preventivní programy, které v prvním pololetí odstartovala přednáška „Neboj se“, kde se žáci seznámili s tématem násilí mezi lidmi a dále nám v rámci spolupráce byla poskytnuta videa do výuky o rizikovém chování mladistvých Desatero pro primární prevenci (např. nekouřit je cool, umět se bránit je cool, nebýt obětí je cool, postavit se šikaně je cool, přijmout pomoc je cool).

Mgr. Květa Matuštíková


Babylon aneb Rozumíme si

Ve čtvrtek 17. února se na naší škole konalo školní kolo soutěže ve čtenářské gramotnosti – Babylon aneb Rozumíme si. Zúčastnilo se ho 23 žáků 6. a 7. tříd, kteří řešili úkoly týkající se především porozumění textu.

Více než polovina žáků se stala úspěšnými řešiteli, ale vítěz mohl být jen jeden.

A tak k 1. místu blahopřejeme Kláře Hermannové ze 7. B. Na 2. místě se umístili Veronika Štefanová ze 6. A, Nela Karolčíková ze 7. A, Ema Hašová ze 7. B a Šimon Šedivý ze 7. D a 3. místo patří Jakubu Královi ze 6. C, Pavlíně Filípkové ze 7. D a Barboře Buryškové ze 7. D.

Dalšími úspěšnými řešiteli byli:

  • Natálie Vašíková ze 6. A,
  • Ondřej Vašák ze 6. C,
  • Nikola Ševčíková a Barbora Horázná, obě ze 6. D,
  • a Adéla Stružová a Daniel Sládek, oba ze 7. A.

Jsme rádi, že nás vítězové budou reprezentovat v městském kole 24. března.

Mgr. Kateřina Semerádová, Mgr. Martina Bradáčková, Mgr. Lenka Broklová


Olympiáda v českém jazyce 2021/2022

Výsledky:

Jméno a třída:Celkový počet bodů:
Isabela Klímová, 9.A43 b.
Ema Válková, 8.D41 b.
Michael Šindelář, 8.D38 b.
Laura Gescheidtová, 8.D37 b.
Šimon Marek, 8.C34 b.
Adéla Skybová, 8.A32 b.
Vincenc Pospíšil, 9.A30 b.
Tereza Kurucová, 8.C29 b.
Timon Mlečka, 8.C29 b.
Sofie Vopatová, 8.A26 b.
Tereza Zahradníčková, 8.A24 b.
Valantýna Češková, 8.C22 b.
Adam Klasa, 8.D20 b.

Městského kola se zúčastní Isabela Klímová z 9.A, jestliže by bylo možné obsadit dvě místa, postoupí také Ema Válková z 8.D. Všem zúčastněným děkujeme a postupující(m) budeme držet palce!

Lucie Tešnarová, Lenka Broklová, Radek Havlíček a Kristýna Genserková


Zeměpisná olympiáda

Dne 10.2. 2022 se konala zeměpisná olympiáda žáků šestých a sedmých tříd, osmých a devátých tříd.

Zúčastnilo se jí 6 žáků.

V kategorii sedmých tříd:

  1. místo – Radek Směja 7. C (69 bodů)
  2. místo – David Mlčoch 7. C  (40 bodů)
  3. místo – Jakub Krčmář 7. B (39 bodů)
  4. místo – Jan Nečas 7. B (38 bodů)

V kategorii osmých a devátých tříd:

  1. místo – Daniel Vaněk 8. C (25 bodů).
  2. místo – Michael Šindelář 8. C (23 bodů).

Vítězům blahopřejeme a všem ostatním děkujeme za účast!

Mgr. Kateřina Ulrychová


Lyžařský výcvikový kurz Horní Bečva, chata Unigeo

  • 1. termín: 10. – 14. 1. 2021 – 7.C,D
  • 2. termín: 17. – 21. 1. 2021 – 7.A,B

Prvního lyžařského kurzu na Horní Bečvě se zúčastnilo 36 žáků ze 7.C a 7.D. Hned první odpoledne po příjezdu jsme žáky a žákyně rozdělili podle pokročilosti do čtyř družstev. Na ty, kteří jsou dobří lyžaři, na středně pokročilé a dvě družstva začátečníků, kterých bylo celkem 18. Pro všechny žáky jsme zajistili skipasy a šli na společnou procházku po okolí Horní Bečvy. Večer jsme žáky seznámili s pravidly kurzu a hlavně s pravidly chování na sjezdovkách, s pravidly FIS. Které jsme zopakovali hrou Kahoot. A přidali jsme k tomu i informace o Beskydech. Večer jsme zakončili společnou diskotékou a turnajem ve stolním tenisu a stolním fotbale. Od druhého dne až do pátku probíhal dopolední výcvik po družstvech od 9:30 do 12 hodin. Začátečníci během dopoledne zvládli pohyb na lyžích, zastavit v pluhu, oblouky v pluhu a většina z nich vyjela na vleku. Mírně pokročilí trénovali smýkaný oblouk a pokročilí po rozlyžování zkoušeli cvičení na carvingový oblouk – řezaný oblouk po hranách obou lyží. Odpolední výcvik probíhal od 14:30 do 16:30 hodin. Podle zlepšování ve družstvech jsme provedli pár přeřazení.

Večerní program jsme zaměřili na metodiku a cvičení lyžování – smýkaný oblouk x řezaný oblouk. Ale hlavně na carvingový oblouk a jednotlivá cvičení – jízda po spodní lyži, jízda s hůlkami před tělem, ruka v bok „letadlo“, přenášení váhy, tlačení do kotníku, kolene… Vysvětlili jsme si rozdíly mezi slalomovým a „obřákovým“ obloukem. Ukázali možnosti vykrojení lyží a různé typy lyžařského vybavení. Vše jsme potom zkoušeli další dny na svahu. Třetí večer se uskutečnil turnaj ve stolním tenise a ve stolním fotbale, hráli se stolní hry, zpívalo a hrálo na kytaru. Poslední večer se konala závěrečná diskotéka. Na kterou si některé dívky připravily taneční vystoupení. V pátek dopoledne jsme lyžovali jenom hodinu, abychom stihli sbalit lyže do vaků, odnést je do ubytování, sbalit všechny věci a po obědě odjezd domů. Ke škole jsme v pořádku přijeli v 16 hodin.

Druhý lyžařský kurz se 7.A,B probíhal stejně. Žáků byl podobný počet. Jen bylo méně začátečníků. Na lyžích nikdy předtím nestálo 10 žáků. Díky zdatnosti mohli žáci více jezdit na velkém svahu a zkoušet carvingová cvičení. Obou kurzů se účastnili i žáci se snowboardem.


Pražákův palác – workshop Moderní výtvarné umění

Pražákův palác je jednou z pěti budov Moravské galerie v Brně. S žáky osmých ročníků jsme v rámci předmětu Užité výtvarné činnosti zajeli do Pražákova paláce na workshop Moderní výtvarné umění.

Paní lektorka nás na workshop pozvala následujícími slovy:

Přijďte objevit kouzlo umění pod mikroskopem–podíváme se na umění pěkně zblízka. Díky mikroskopu můžeme spatřit to, co naše lidské oko často zachytí. A výtvarné práce, které se nám zdají na první pohled obyčejné nebo dokonce nepochopitelné, dostávají pod mikroskopem úplně jiný rozměr. Naučíme se dívat na umění v kontextu doby a pochopit, co chtěli současní umělci svými díly říct.

Během programu jsme podrobně prozkoumali různé způsoby výtvarného vyjádření na příkladech děl ze stálé expozice ART IS HERE: NOVÉ UMĚNÍ.

Byl to workshop plný nových informací a zážitků. Žáci si také sami vyzkoušeli „na vlastní kůži“ různé formy moderního umění. Poskytujeme i vám k nahlédnutí ukázku, kterou žáci na workshopu natočili.

Videoart – téma Židle

Mgr. Květa Matuštíková


Pyžamový den

V pátek 17. 12. 2021 jsme společně zažili Pyžamový den. Žáci a učitelé přišli oblečeni „jako by je někdo vytáhl z postele“ a šup se učit.

Viděli jsme se v pohodlném oblečení, ve kterém koukáme třeba na vánoční pohádky anebo lenošíme v neděli.Všichni účastníci se shodli, že to byl velmi příjemný den.

Pyžamové oblečení je nejen pohodlné, ale jak vidíte na fotografiích i slušivé.

Přejeme vám krásné vánoční svátky a užijte si také pyžama 😊.

Mgr. Květa Matuštíková


Silový čtyřboj

Ve dnech 15.11., 1.12. a 15.12. 2021 proběhlo školní kolo v silovém čtyřboji. Této fyzicky náročné soutěže se zúčastnilo 7 borců (Kučera, Navrkal a Tesař ze 7.A , Kazda ze 7.B ,Dvořák a Kummer z 8.D a Pilný z 9. B).

Všem děkuji za jejich přípravu a účast a budu držet palce, aby se letos konalo krajské kolo a naše škola se opět zúčastnila.

Mgr. Jiří Mikulášek


Prezentace SŠ stavebních řemesel pro deváťáky

V měsících říjnu a listopadu proběhly postupně v jednotlivých 9. třídách v rámci hodin Volby povolání hodinové prezentace SŠ stavebních řemesel, Bosonohy, p. o. Žáci se dověděli nejen o studijních nabídkách této střední školy, zahrnující i obory s talentovou zkouškou, ale i zajímavosti z oblasti učení i práce v jednotlivých řemeslech. Někteří si poprvé uvědomili, jaký je rozdíl mezi tesařem a truhlářem, dověděli se, co dělá klempíř či čalouník, jak v dnešní době pracuje kominík i čím se zabývá umělecký truhlář a řezbář.

Děkujeme paní Komínkové, která již po léta naše deváťáky takto ochotně navštěvuje.

Mgr. Lenka Broklová


6. B třikrát „za školou“

V první polovině listopadu prožila 6. B třikrát alespoň část dopoledne mimo klasické školní lavice.

V rámci týdne EU CODE WEEK se 1. listopadu se stejně jako jiné šesté třídy zúčastnila v počítačové učebně tříhodinového semináře programování s organizací Czechitas, 4. listopadu navštívila společně s dalšími šestými třídami brněnské planetárium a 11. listopadu si zopakovala učivo o pravěku v Anthroposu. Jsme rádi, že i přes různá covidová opatření a omezení se podařilo tyto akce zorganizovat, a věříme, že v nich budeme moci pokračovat.

Mgr. Lenka Broklová


Výchova ke zdraví: Neboj se

V rámci předmětu Výchovy ke zdraví jsme tento rok zahájili interaktivní vzdělávání s odborníky z vybraných oblastí.

V pátek 5.11. 2021 za námi na dvě vyučovací hodiny přijela paní policistka a svými zkušenosti a životním příběhem nás vtáhla do vybrané problematiky.

V projektu Neboj se se jedná o celistvé a koncepčně promyšlené působení na žáky, kdy jsou seznamováni s tématem násilí mezi lidmi.  O násilném chování ve společnosti je veden dlouhodobě dialog, a i žáci vnímají téma jako aktuální a každodenní.

Naučili jsme se, jak se dále chránit, bránit a reagovat na násilí ve společnosti, a i ve svém blízkém okolí, jak na něj reagovat.

Projekt Neboj se je organizován Spolkem Presafe a je finančně podporován Ministerstvem zdravotnictví ČR.

Mgr. Květa Matuštíková


Návštěva brněnského planetária 6. třídy

Ve čtvrtek 4.11. byly všechny naše 6. třídy na zeměpisném pořadu Hvězdný cirkus. Děti se dozvěděly ve 4 D rozlišení jak vznikají jednotlivé chemické prvky uvnitř hvězd, zažily explozi supernovy – jeden z nejdramatičtějších jevů v přírodě a
také velký třesk.
A také se podívaly na zrození Sluneční soustavy i života na planetě Zemi. Představení jsme spojili s příjemnou procházkou na Kraví horu. Dětem se v planetáriu moc líbilo.

Mgr. Kateřina Ulrychová


Okresní finále ve florbalu v hale SportPoint na Střední ulici

V úterý 2. listopadu se konalo v hale SportPoint okresní finále ve florbalu. Naši žáci jeden zápas se ZŠ Kotlářskou vyhráli a druhý se ZŠ Horníkovou prohráli.
Vzhledem k současné nelehké době, kdy je hodně žáků nemocných, si kluci ve složení : R. Olma, L. Košťál, J. Škola, V. Doubravský, J. Táborský, M. Koutný, K. Sedláček, R. Směja, J. Sládek, P. Dubnický, D. Mlčoch utkání velmi užili.

Mgr. Kateřina Ulrychová


Moravská galerie: Hlava medusy

V průběhu měsíce října jsme v předmětu Výtvarné výchovy se všemi žáky 6. ročníků navštívili Místodržitelský palác, kde jsme zažili workshop na téma Hlava medusy.

Viděli jsme na vlastní oči originál obrazu Hlava medusy a seznámili jsme s výtvarným uměním a jeho expresivním působení na člověka. Žáci odcházeli z workshopu také se znalostmi o příběhu skrytém v obrazu.

V Moravské galerii v Místodržitelském paláci je možné navštívit nejen tento obraz ale i celé prostory galerie. Bylo doporučeno žákům a jejich blízkým, aby ve svém volném čase za dobrovolné vstupné navštívili další prostory galerie.

Tento rok ve výtvarné výchově je mimo jiné i naším cílem poznat místa města Brna, kde je možné výtvarné umění vidět.

Mgr. Květa Matuštíková


Filmový uzel Zlín – 7. třídy

V úterý 19. října 2021 a ve středu 20. října 2021 se sedmé třídy v doprovodu vyučujících ZŠ Vejrostova vypravily do Filmového uzlu ve Zlíně. Odjezd byl v 7:15 od budovy školy, do Filmového uzlu jsme dorazili v 9 hodin. Každá třída se díky komentované prohlídce seznámila s historií filmu, následně zavítala do kina, kde zhlédla ukázky vysokoškolských animovaných filmů, poté si prohlédla výstavu automobilů v měřítku 1:18. Nejzajímavější částí programu byla bezpochyby tvorba vlastního animovaného filmu, díky níž děti pochopily, jak se takový film natáčí. Zpět do Brna jsme se vrátili v 15:30.


Let’s compete together

Ve čtvrtek dne 23. září 2021 pořádalo bystrcké gymnasium GYBY 3. ročník soutěže pro žáky 9. ročníků ZŠ s názvem Let’s compete together. Z naší školy se zúčastnil soutěže jeden tým ve složení Mudasir Nadamee, Martina Hasilová, Kristina Kytnerová.

Jednotlivé úkoly byly zaměřeny na dovednosti v anglickém jazyce, logice, znalosti čtvrti, v níž žijeme, a také na pohybové dovednosti. Naši žáci si vedli výborně a zvítězili. Celkově se soutěže zúčastnilo 7 týmů z bystrckých základních škol. Akci zaštiťovala bystrcká radnice. Byl to vskutku, jak hlásala pozvánka na akci, Gyby Amazing Mental Entertrainment.

Mgr. Lucie Tešnarová


Adaptační soustředění 6.D

Protože přestup na 2.stupeň není sranda, začíná nám trochu jiný režim a jsme složená třída ze dvou jiných, připravila nám paní psycholožka adaptační soustředění. Pro naši třídu se konalo od 15.- 17.9.

Měli jsme velké štěstí, počasí nám přálo všechny tři dny. První den jsme strávili ve škole a v Bystrcké přírodě. Hráli jsme různé skupinové hry a tím jsme se učili mezi sebou dobře komunikovat a spolupracovat. Ať už šlo o stavění věže ze špaget, vodění spolužáků se zavázanýma očima nebo přebrodění nebezpečné řeky celé třídy pouze pomocí 9 malých koberečků, po každé hře byli všichni tak nadšení, že ji chtěli hrát znovu. Bohužel program byl nabitý, takže pro opakování nebyl prostor.

Druhý den jsme vyrazili na výlet do Permonia, kde děti ve skupinkách měly projít 10 úkolů a na konci získaly malou odměnu – malého Permoníka. Výlet se obešel bez jakýkoliv problémů. Ke škole jsme se příjemně znaveni vrátili po 15.hod.

Poslední den jsme opět trávili u školy. Na hlavním programu byla výroba vlastní tašky. Žáci měli k dispozici spreje a fixy na textil, kterými tvořili na tašky krásné obrázky. Protože je důležité, abychom spolu dobře celý rok vycházeli, poslední aktivita byla zaměřena na tvorbu třídních pravidel. Tato aktivita byla velmi náročná, avšak nakonec jsme došli ke stoprocentní shodě a vytvořili jsme si „Naše pravidla“.

Za 6.D

Mgr. Martina Nožková


Adaptační soustředění 6. A

8. – 10.  září měla třída 6. A adaptační kurz. Kromě třídní učitelky Kateřiny Ulrychové se jí zúčastnila i paní psycholožka Malachtová. V Průběhu adaptačního kurzu se naše třída dala pěkně dohromady. Hráli jsme různé stmelovací kolektivní hry ať už ve škole nebo  venku na poli nad Žebětínem. 9. září jsme strávili celý den v Oslavanském Permoniu, kde děti plnili různé úkoly a bylo to moc fajn. Poslední den si děti udělaly vlastní tašky, které si různě nazdobily a nastříkaly barvami. Adaptační kurz jsme si moc užili.

Mgr. Kateřina Ulrychová, třídní učitelka


Adaptační akce 6. B aneb Jak na druhý stupeň

Bývá zvykem, že se na začátku 6. ročníku nově vzniklé šesté třídy vypraví na adaptační pobyty. Již druhým rokem však kvůli pandemii musel třídenní adaptační pobyt probíhat „příměstskou formou“. I přesto jsem si ho ale užili. My, tzn. celá nově vzniklá 6. B, paní psycholožka Mgr. Lucie Malachtová a třídní učitelka Mgr. Lenka Broklová. Seznamovali jsme se, hráli společně hry, vyráběli a barvili vaky, povídali si. Navštívili jsme také Permonium, kde jsme dokázali, že se nebojíme ani vysokých lan nebo luštění v labyrintu. Protože jsme začínali jsme hned 1. září, museli jsme se také věnovat pravidlům života na druhém stupni i organizačním záležitostem. Myslím, že to byl dobrý začátek, a už se těšíme na další společnou akci.

Mgr. Lenka Broklová


Edukativní program „Desatero pro primární prevenci“ 

Jedná se o aktivitu v oblasti primární prevence, která je realizována především v rámci předmětu výchova k občanství nebo při setkávání kolektivů na třídnických hodinách. Smyslem projektu je předcházení rizikovému chování ve školách a školských zařízeních včetně minimalizace dopadů. 


Primární prevence duševních poruch u dětí v období rané adolescence

Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci a Centrum prevence v Brně Společnosti Podané ruce, o.p.s. spolupracují na realizaci projektu s názvem Primární prevence duševních poruch u dětí v období rané adolescence. Vzhledem k tomu, že obzvlášť nyní je podpora duševního zdraví žáků více než na místě, rádi jsme využili nabídky a do projektu jsme se přihlásili. Více se dočtete ZDE.


Projektové dny 6. ročníků (Moravská galerie – Hlava Medusy)

Pojďte společně s námi prožít program v přítomnosti mistrovského díla „Hlava Medusy“ od malíře Petruse Pauluse Rubense. Dozvíte se, jak to vlastně celé s tou Medusou bylo, kdo byl hrdina Perseus a kolik verzí tento barokní obraz má. Přeneseme se společně do doby, kdy Rubens svůj slavný obraz dokončoval a kdo mu s ním pomáhal. Společně se ponoříme do pohledu Medusy a zkusíme v něm přečíst všechny emoce, zahrajeme si na barokní dílnu, anebo se pomocí živých obrazů změníme třeba v bohyni Athénu.

Mgr. Květa Matuštíková


Exkurze do školní jídelny

Dne 24.9. v 7.10h jsme byli paní vedoucí školní jídelny vstřícně přivítáni a hygienicky vybaveni na vstup do naší školní jídelny. Šli jsme tam s žáky 6.C (1.skupina) v rámci předmětu Svět práce-vaření. Seznámili jsme se s hygienickými pravidly, s vybavením školní kuchyně a její organizací při práci. Žáci měli možnost se na vše podívat a zeptat se na cokoliv, co je zajímalo. Získané poznatky uplatníme i ve vyučování při plánování a přípravě pokrmů.

Děkujeme týmu školní kuchyně a těšíme se na další návštěvy.

« z 9 »

Mgr. Květa Matuštíková

Sportovní dny 2021 – Desetiboj všestrannosti s Šárkou Kašpárkovou

Ve středu 22. 9. a ve čtvrtek 23. 9. 2021 se na naší škole konal už 4. ročník sportovních dnů Desetiboj všestrannosti s Šárkou Kašpárkovou. Do sportování se zapojil celý 2. stupeň a soutěžila i malá skupinka vyučujících. Hlavní sportovní podporou byla opět Šárka Kašpárková, která nám pomohla s organizací soutěže a s vyhodnocením výsledků a navštívila nás i Ivana Večeřová, bývalá reprezentantka České republiky v basketbalu. V roli rozhodčích byli všichni žáci 9. ročníků, počítali výsledky a měřili časy na jednotlivých stanovištích. I pro ně byla vyhlášena soutěž o Nejlepšího rozhodčího. Učitelé byli vedoucí 12 skupin. Jednotlivé skupiny žáků a žákyň 6. – 8. ročníku plnily disciplíny Desetiboje všestrannosti – sprint 60m, hod kriketovým míčkem, skok daleký, hod medicinbalem, trojskok, shyby, kliky, leh-sed, driblink a přeskoky přes švihadlo. Tyto disciplíny jsou všechny zahrnuty v celostátní soutěži Sazka olympijský víceboj, které se také každoročně účastníme a snažíme se s žáky postoupit do nejvyšších kol. V loňském roce nám bohužel další soutěžení zastavil Covid 19 a uzavření škol. Ale všechny získané výsledky žáků jsou důležité a škola získává celoročně body po zadání výsledků na příslušné stránky a na konci roku žáci získávají diplomy a odznaky všestrannosti. Ve čtvrtek, po splnění všech deseti disciplín, byli vyhlášeni nejlepší žáci a žákyně v jednotlivých ročnících narození, ceny předával pan ředitel M. Janás a Šárka Kašpárková. Počasí vyšlo, zapršelo jen chvíli ve středu, ve čtvrtek bylo krásné slunečné počasí. Děkujeme všem za účast i pomoc a těšíme se na opakování příští rok.

Mgr. Daniela Kozáková


Příběhy našich sousedů

Tento školní rok jsme se zapojili do projektu Příběhy našich sousedů pořádaného organizací Post Bellum. Jde o projekt, kdy vybraný tým žáků pod vedením učitele má za úkol vyzpovídat pamětníka, nahrát s ním rozhovor a jeho vzpomínky zpracovat do nějaké formy, např. audionahrávky, videa, animace, komiksu atd.

Náš tým tvořili žáci z 8.B  – Míša Zuzaňáková, Kiki Vévodová, Natka Smržová, Šimon Vaněček a Mgr. Martina Kudlíková.

Máme velikou radost, že i přes nelehkou korona-situaci, kdy jsme byli většinu času připoutáni doma k počítačům, vše bylo zavřené a nemohli se potkávat, jsme projekt zdárně dokončili. Na projektu jsme pracovali od září a ukončen byl až nyní 22.6. slavnostní závěrečnou prezentací, kdy všechny zúčastněné týmy svoje výtvory odprezentovaly.

Byla to pro nás velmi cenná zkušenost, i když na začátku jsme vůbec netušili, do čeho jdeme, a kolik úsilí a času nám práce na tomto projektu vezme.

Avšak na druhou stranu výsledek stojí za to a projekt nám rozhodně více dal, než vzal. Náš tým na sebe může být pyšný. Žáci si dokázali, že tvořivost, fantazie, nápaditost, cílevědomost a týmový duch jim není cizí. Výborně zpracovali příběh pana Karla Mikuláška. Pro zpracování jeho vzpomínek si vybrali nejnáročnější možnou variantu – animaci. 

Musím se přiznat, že jsem k jejich rozhodnutí zpočátku byla trochu skeptická, nyní před nimi smekám. Žáci dokázali výborně využít dobré vlastnosti a stránky každého z nich, a efektivně si rozdělit práci. Natka má vytříbený sloh a krásně umí číst, složila a namluvila tedy texty k videu.  Šimon už s animací zkušenost měl, stal se tedy naším režisérem. Míša je výtvarně nadaná, tak namalovala úžasné postavy a rekvizity. Kristýnka dokázala přimět dědečka, aby nám poskytl rozhovor a byla hlavním zprostředkovatelem a dodavatelem fotek či různých materiálů ze soukromí našeho pamětníka, mimo jiné také pěkně maluje. To vše každý z nich v projektu zúročil.

Nakonec jsme byli porotou velmi pochváleni a oceněni pěknými cenami. Největším vyznamenáním je nám však dobrý pocit z dobře odvedené práce.

Za tým Mgr. Martina Kudlíková

Na výsledek se můžete podívat zde:


Olympiáda v českém jazyce

V úterý 6. dubna 2021 se konalo krajské kolo Olympiády v českém jazyce. Kvůli opatřením, která souvisejí s pandemií koronaviru, proběhla soutěž v distančním režimu. Naši školu úspěšně reprezentovala Isabela Klímová z 8. A, umístila se na 6. místě a získala celkem 41 bodů. Olympiáda se skládala z mluvnické a slohové části, nutno dodat, že ve slohové části Isabela patřila vůbec k nejlepším.

Ke krásnému umístění gratulujeme a děkujeme za reprezentaci školy.

Mgr. Radek Havlíček a Mgr. Lenka Broklová


Dějepisná olympiáda

Dne 24. 11 2020 proběhlo školní kolo dějepisné olympiády (téma Baroko).

Pořadí žáků :

  1. Reichmanová Vendula 49,5 bodů 8.C
  2. Sedláková Hermína 46,5 bodů 8.C
  3. Varačková Klára 33 bodů 9.A

Mgr. Jiří Mikulášek


Tvorba webových stránek

V letošním školním roce probíhala na naší škole výuka povinně-volitelného předmětu Tvorba webových stránek, určena pro počítačové nadšence z řad žáků 7. a 8. tříd.

V průběhu školního roku jsme se seznámili se základy webu, jazykem HTML a CSS. Samotnou webovou stránku jsme pak vytvářeli v redakčním systému WordPress.

Ukázky webových stránek žáků si můžete prohlédnout zde:

Tomáš Adamlspdfr.cekuj.net
Jan Bartůrugby.jednoduse.cz
Filip Hegeraudiotify.9e.cz
Adam Hofffoxrace.4fan.cz
Jan Jelínekhonzosandhetotopboy.mablog.eu/
Max Kratochvílchemie.jednoduse.cz
Robert Kumrvejrostova.jecool.net
Adam Patočkamax.cekuj.net
Lukáš Pernicalemonkemonkey.cekuj.net
Max Veinermaxjeopravducool.jecool.net
Daniel Veselýglocks.hys.cz

Mgr. Helena Balcarová


Lockdown lessons


Virtuálně v elektrárně

Víte, jakou spotřebu elektrické energie v České republice pokrývají bezemisní jaderné elektrárny? Kolik jich u nás vlastně máme a na jakém principu pracují?

Přestože nás protiepidemická opatření nepustila na exkurzi do jaderné elektrárny Dukovany, která je pro žáky 9. ročníků již tradičním doplněním učiva jaderné fyziky, využili jsme v květnu letošního roku možnost navštívit jaderné elektrárny virtuálně. Díky nabídce skupiny ČEZ se tak deváťáci připojili do virtuálního studia a spolu s průvodci si zopakovali princip chodu jaderné elektrárny, dozvěděli se zajímavosti o jejím fungování a zasoutěžili si o ceny.

Poutavý výklad byl doplněn animacemi a virtuální prohlídkou. Měli jsme také možnost navštívit i jadernou elektrárnu v Temelíně, která je pro nás na běžnou exkurzi příliš daleko.

Děkuji všem, kteří se exkurzí aktivně účastnili a Ruth, Lukášovi a Matějovi blahopřeji k výhře.

Mgr. Helena Balcarová


Práce s třídním kolektivem po nouzovém stavu

V návaznosti na metodické pokyny, které škola zpracovávala během distanční výuky, bylo rozhodnuto o zařazení krátkého projektu na podporu vztahů mezi žáky v kolektivu třídy, zaměřeného na překonání nejistot a obtíží, spojených s obnovením klasické výuky a návratem z prázdnin. Společné zážitkové aktivity – adaptační soustředění – se konají tradičně pro šesté ročníky a nyní jsme v menší míře zařadili tento projekt i pro ostatní ročníky druhého stupně.

Na výběr byly připraveny komunikativní, týmové, kooperační, kreativní a sportovně relaxační aktivity a hry. U všech činností bylo žádoucí probrat následně pocity z akce a prodiskutovat s účastníky případné připomínky či neshody, s cílem rozvíjet vztahy a upevnit pravidla vzájemné komunikace a spolupráce.

Akce měla pozitivní ohlas mezi žáky i vyučujícími. Prostor pro stmelení kolektivu nad rámec běžné výuky bude snad moci pokračovat i nadále, například každoročním sportovním dnem a dalšími projekty a mimoškolními aktivitami tříd.

Mgr. Petr Slonek, školní metodik prevence pro 2. stupeň


Projektový den: Zdravý životní styl


Dne 3.9. 2020 od 9.55 – 12.35h jsme s žáky 6.B zažili den plný zážitků a dozvěděli jsme se nové informace. A co se to přesně dělo?
Přijela za námi zdravotní sestřička Jitka, která nás seznámila se strukturou nemocnice a lidmi, kteří v nemocnici pracují a vysvětlila nám jejich týmovou práci. Dále jsme se dozvěděli o virech a bakteriích a o hygienických opatřeních, která slouží jako ochrana zdraví nás všech
v každodenním životě. Porozuměli jsme správnému mytí rukou a dezinfekci. Mytí rukou jsme se také prakticky všichni naučili. A také nám sestřička připomněla důležitost roušky a její správné nasazení.
Dále jsme se s paní učitelkou Matuštíkovou naučili zdravý pohyb a jeho jednoduché zařazení do každého dne. Vysvětlili jsme si význam bílkovin a jejich důležitost pro dobré trávení. Ochutnali jsme svačinku, kterou jsme si dle chuti umíchali z tvarohu, jogurtu, koření, zeleniny a ovoce. Poskládali jsme si pyramidu výživy, a nakonec jsme zjistili, že i spolupráce s kamarády,
a dobrá nálada mě může zlepšit den. Každý žák si z projektového dne domů odnáší skládanku zdravé pyramidy, jednorázovou roušku a Projektový deník s názvem „Zdravý životní styl aneb projektový den s Marunkou a
Pepíkem“. Deník slouží jako samostatné opakování získaných informací pro děti a záznam vzpomínek z celého dne.
Když jsem slyšela zvídavé dotazy od dětí a viděla jejich aktivní vyplňovaní deníku, měla jsem radost.

Mgr. Květa Matuštíková, DiS.


Žákovský parlament

Fotka ze schůzky žákovského parlamentu, který se koná každý měsíc se zástupci tříd druhého stupně. Žáci zde řeší problémy týkající se činnosti školy a plánují různé školní akce. Za každou třídu jsou ve školním parlamentu dva zástupci, kteří vše ve třídě projednají. Následně mají děti schůzku s panem ředitelem, který veškeré informace doplní. Příští měsíc přijde na půdu parlamentu vedoucí kuchyně.

Mgr. Kateřina Ulrychová


Lyžařský kurz Horní Bečva

Náš první lyžařský kurz od 13. 1. Do 18. 1. 2020 v Horní Bečvě se nám letos opět vydařil.

Kurzu se zúčastnilo 42 žáků ze třídy 7.B a 7.C. Ubytovaní jsme byli v horské chatě Unigeo. Na počátku kurzu jsme měli 14 začínajících lyžařů, ostatní děti byly pokročilejší lyžaři.

Všichni žáci na konci kurzu úspěšně sjeli celý svah a vyjeli na vleku.

Lyžovali jsme ve ski areálu Rališka. Kromě dvousedačkové lanovky, zde byly dvě pomy, jedna pro začátečníky. Naši začátečníci jezdili na pomě hned od druhého dne, od třetího dne už většina z nich jezdila i na sedačkové lanovce.

Výcvik probíhal dvakrát denně po 2, 5 hodinách, mezitím měli děti oběd a polední klid. Ve středu byl odpočinkový půlden, který jsme strávili ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Večerní programy tvořily přednášky o pravidlech FIS, základech lyžování a carvingu a první pomoci. Také jsme byli na procházce kolem přehrady v Horní Bečvě.

Další program si připravili žáci sami formou společenských her, turnaje ve stolním tenise a diskotéky. Měli jsme k dispozici velkou hernu se stolním tenisem a fotbalem. Celý kurz se nám všem moc líbil a proběhl bez vážnějších zranění, kázeňských problémů a za pěkného počasí.

Mgr. Kateřina Ulrychová


První pomoc ve VkZ

V prosincových hodinách Výchovy ke zdraví se žáci z 8.A, 8.B a 8.C seznámili se zdravotnickými pomůckami. Tématem byla první pomoc, kterou jsme pojali velmi prakticky. Vědomosti si žáci rozšířili při práci ve skupinách, kde mohli zkusit, k čemu jednotlivé zdravotnické pomůcky slouží a jak se nazývají. Snad i díky tomu jsou jejich nabité znalosti doslova na jedničku.

Mgr. Marta Dostálová


Projektový den

Prevence sociálně-patologických jevů očima 8. B

V pátek 15. listopadu proběhl na celé škole projektový den věnující se problematice sociálně-patologických jevů. Ve třídě 8. B jsme se v jednotlivých hodinách věnovali třem oblastem – kouření (odborná přednáška), alkoholu a závislosti na mobilu. I když by určitě stálo za to věnovat se jednotlivým tématům podrobněji, měli žáci možnost se o nich něco více dozvědět, sdělit si své názory a zeptat se na to, co je zajímá. Nedílnou součástí byl výstup v podobě vytvoření nástěnky, na němž se všichni podíleli v poslední hodině. A tak, jak někteří po jejím dokončení konstatovali, bude nás nějakou dobu na nástěnce „strašit“ člověk polepený lístečky s důsledky alkoholismu i obličej ve spárech mobilu.

Mgr. Lenka Broklová

7.B

V rámci projektového dne prevence-sociálně patologických jevů se žáci 7.B věnovali otázce kouření. Na úvodní aktivitu Zadrž dech, která poukazuje na problematiku pasivního kouření, se pomocí metody i.n.s.e.r.t seznámili se základními fakty a mýty o kouření. Po společné diskusi nad tématy, jako jsou krátkodobé a dlouhodobé účinky, aktivní vs. pasivní kouření či příčiny a vznik závislosti, se žáci zaměřili na kouření jako společensky (ne)akceptovanou aktivitu. Tuto diskusi pak děti shrnuly a vytvořily antireklamní slogany a plakáty.

Mgr. Helena Balcarová


Jazykový pobyt 19. – 25. 10. 2019

V rámci výuky cizích jazyků pravidelně pořádáme pro naše žáky jazykové pobyty v zahraničí. Možnosti vycestovat a procvičit si anglický jazyk na ostrově Malta využilo na konci října 25 žáků 7. – 9. ročníků. Výuka probíhala v jazykové škole European School of English pod vedením zkušených pedagogů. Procvičovala se zejména konverzace k posílení důvěry ve vyjadřování se anglicky, v cizím prostředí, mimo učebnu naší školy.

Kromě výuky se žáci účastnili odpoledních výletů, na kterých měli možnost poznávat historii, geografii i maltskou kulturu. Na vlastní oči viděli charakteristické památky, navštívili hlavní město a naskytla se jim možnost ochutnat tradiční pokrmy.

Pro některé z žáků cesta letadlem znamenala novou zkušenost a stejně tak týdenní pobyt v hostitelské rodině. Tím, že překonávali ostych mluvit s neznámými lidmi cizím jazykem, dostali příležitost dozvědět se také něco o sobě. Jazykové pobyty se snaží žákům ukázat smysl výuky angličtiny a chuť v jazyce se dále zdokonalovat.

                                                                                              Mgr. Věra Livingstonová


Lidskoprávní projektový den s Amnesty International

Součástí školního vzdělávacího programu ZŠ Vejrostova je na II. stupni projektový den, který je zaměřen na lidská práva. Letos se uskutečnil ve středu 14. 11. a žáci se během dne měli možnost zúčastnit workshopu Úvod do lidských práv, kde si ujasnili základní pojmy, seznámili se s Všeobecnou deklarací lidských práv, diskutovali o lidských právech u nás i ve světě a také si vyzkoušeli vcítit se do role lidí, kterým jsou lidská práva odpírána.

Součástí dne byla také nabídka zážitkových workshopů vedených zástupcem některé z menšin a tzv. živá knihovna, kdy zástupce představil svůj příběh a žáci měli dále prostor na své otázky.

Kromě projektového dne se žáci s lidskými právy seznamují také v rámci výuky (např. dějepisu, výchovy k občanství), zapojováním do dalších programů či spoluprací s neziskovou organizací Lékaři bez hranic.

Mgr. Věra Livingstonová


Sportlife

V pátek 9. 11. třídy 7. A a 8. C navštívily sportovní festival Sportlife na výstavišti. Všichni se perfektně vyřádili a užili si různých druhů sportů a setkání se sportovci.

Kateřina Ulrychová


Terénní cvičení 7. A

V pátek 26. října jsme spojili síly s pedagogy pedagogické fakulty a uspořádali terénní cvičení ze zeměpisu.

Začali jsme před školou, kde děti dostaly busoly a mapy a my mohli vyrazit k Žebětínskému rybníku.Cestou jsme mapovali terén a zachycovali výrazné umělé i přírodní objekty.U rybníka děti čekaly čtyři stanoviště, kde po dvojicích plnily úkoly, které zachycovaly do pracovních listů. Potom nás čekala cesta zpátky a ve třídě děti dokreslily mapy a udělaly legendu.Nakonec jsme cvičení vyhodnotili a udělali nástěnku z našich poznatků.Cvičení se dětem moc líbilo, těšíme se až na jaře cvičení zopakujeme i s jinými třídami.

Mgr. Kateřina Ulrychová


Zeměpisná olympiáda

Dne 21. 1. 2020 se konala zeměpisná olympiáda žáků šestých, sedmých, osmých a devátých tříd. Zúčastnilo se jí 9 žáků.

V kategorii šestých tříd:

  1. místo – Max Kratochvíl
  2. místo – Lukáš Kummer
  3. místo – Miroslav Daněk

V kategorii osmých a devátých tříd:

  1. místo – Hynek Caska
  2. místo Matěj Studeník
  3. místo Eduard Došek

Dále se zúčastnili tito žáci: M. Šindelář, D. Novotný a R. Kratochvílová. Vítězům blahopřejeme a všem ostatním děkujeme za účast!!

Mgr. Kateřina Ulrychová


Vánoční turnaj hala Vodova

Ve středu 11.prosince se jako každý rok konal vánoční turnaj v hale na Vodové. Zúčastnily se ho naše žákyně ze 7., 8. A 9. A třídy. Umístily se na krásném čtvrtém místě.

Mgr. Kateřina Ulrychová


Laser Game 8.A

Pátek před vánocemi jsme se rozhodli zpestřit tím, že si půjdeme zahrát Laser Game.Tak jsme vyrazili na Hybešovu ulici, kde tyto arény  sídlí. Zahráli jsme si celkem tři hry  ve dvou arénách a pěkně  se vyřádili.Počítáme s tím, že si tuto akci zopakujeme.

Mgr. Kateřina Ulrychová


Koledy

Žáci 6.C nacvičili krátké pásmo koled pro žáčky prvního stupně. Rozveselili tak krásnou hrou na nástroje i zpěvem mladší děti a vykouzlili vánoční náladu.

Mgr. Lucie Tešnarová


Akce „Šolna“

Ve čtvrtek 19. prosince 2019 proběhla u nás „akce šolna“. Žáci 9.A, vybraní žáci dalších ročníků a někteří učitelé dorazili v tento den svátečně oblečeni. Všem zúčastněným to moc slušelo!


Předvánoční bowling

Ve středu 18. prosince se pod vedením pana učitele Havlíčka zúčastnila třída 9.A bowlingu v hale Bowlingu Brno. I přes dlouhou cestu do městské části Brno-Líšeň byli všichni účastníci zapáleni pro hru. Jednalo se tak o zdařilou akci v předvánočním čase.


Soutěže v rámci informatiky

Již tradičně jsme se i v letošním školním roce zapojili do soutěže Bobřík informatiky a celosvětové akce Hodina kódu.

Soutěž Bobřík informatiky je zaměřena na dnes tolik potřebnou oblast informatického myšlení, porozumění informacím a digitální gramotnost. Do letošního ročníku se zapojilo celkem 745 škol z celé České republiky. U nás soutěžili žáci 4., 5. tříd v kategorii Mini a žáci 6. a 7. tříd v kategorii Benjamin. V kategorii Mini získali nejvíce bodů Anežka Zonygová, Klára Šmerková, Adam Pečenka, Jaromír Vetchý, Ema Hašová a Štěpán Sova. V kategorii Benjamin dosáhla nejlepšího výsledku Sofie Vopatová.

V rámci celosvětového týdne informatiky se žáci druhý prosincový týden zapojili do akce Hodina kódu, která si klade za cíl přiblížit problematiku programování. Žáci si mohli vybrat z mnoha kurzů různých obtížností a zábavnou formou si tak vyzkoušet své znalosti informatiky.

Mgr. Helena Balcarová


Školní kolo Olympiády v českém jazyce

Ve čtvrtek 28. listopadu se konalo školní kolo Olympiády v českém jazyce, sestávající jako každoročně z části gramatické a části slohové. Na olympiádu se odvážilo přijít celkem 8 žáků, především deváťáků, ale našly se výjimky z „osmiček“.

Na pomyslném stupni vítězů se umístili:

  1. místo – Matěj Studeník, 9. B – 41 bodů (gramatika 25 + sloh 16)
  2. místo – Adéla Prokešová, 9. C – 37 bodů (gramatika 22 + sloh 15)
  3. místo – Hynek Caska, 9. B – 35 bodů (gramatika 21 + sloh 14)

Všem blahopřejeme a zároveň přejeme úspěch Matějovi při reprezentaci školy v lednovém okresním kole.

Mgr. Lenka Broklová, Mgr. Radek Havlíček


Školní kolo Dějepisné olympiády

V pondělí 11. listopadu se konalo školní kolo Dějepisné olympiády, letos na téma Dlouhé století se loučí (1880-1920). I když je školní kolo této soutěže určeno vždy žákům 8. a 9. ročníku, zúčastnili se ho letos vzhledem k tématu pouze deváťáci (9 žáků). Na pomyslném stupni vítězů se umístili:

  1. místo – František Vavřík, 9. B – 56 b.
  2. místo – Adam Horčica, 9. A – 55 b.
  3. místo – Matěj Studeník, 9. B – 52 b.

Všem blahopřejeme a zároveň přejeme Františkovi úspěch při reprezentaci školy v lednovém okresním kole.

Mgr. Lenka Broklová, Mgr. Jiří Mikulášek


Říjnová exkurze do Třebíče

V úterý 8. října jsme se se třídou vypravili na exkurzi do Třebíče. Sraz byl na zastávce Nové sady. Do Třebíče jsme přijeli vlakem, prošli jsme městem a dostali se do Židovské čtvrti. Nejprve jsme navštívili Zadní synagogu, kde jsme se podívali na tóru. Pak jsme se podívali do další synagogy. Asi nejzajímavější pro mě byl židovský hřbitov. Dochovalo se zde neskutečné množství hrobů. Většina těch starších byla porostlá břečťanem. Mimo jiné tam byla i část dětských hrobů. Po této prohlídce jsme měli na náměstí hodinový rozchod. Jako poslední jsme šli do baziliky. Ta už ale není v židovské části města. Je to asi nejhezčí kostel, co jsem kdy viděla. Je postaven v románsko-gotickém slohu a je dlouhý asi 40 metrů. Bazilika má i zahrádku. Zde jsme se vyfotili a pomalu se vraceli na vlakové nádraží. Na zastávce Nové sady jsme měli zase rozchod. Třebíč je nádherné město a moc jsem si výlet užila.

žákyně 8. B


Postavme se hladu 14. – 18. 10. 2019

V letošním roce proběhl na ZŠ Vejrostova opět celoškolní projekt s názvem „Postavme se hladu.“ Díky tomu, že se zapojují všechny třídy napříč školou, jsou aktivity v průběhu projektu velice pestré.

Paní učitelka ze druhé třídy připravila pro děti práce v centrech aktivit na téma Afrika. Ve čtení si čtou africké pohádky a z těchto pohádek vyrábí knihu pro děti v Africe. Dále se seznamují s příběhem afrického chlapce, který je stejně starý, a porovnávají svoje povinnosti s jeho. V psaní – pracují s příběhy afrických dětí a odpovídají na otázky ověřující porozumění textu. V pokusech a objevech tvoří knihu přírodopisu, do které kreslí a píší stránky o afrických rostlinách a zvířatech, do mapy zaznamenávají, co se kde pěstuje. V matematice počítají, jaké školní pomůcky by se daly pořídit za peníze vybrané ve sbírce na africké děti a vykreslují obrázek plameňáka podle výsledků matematických příkladů. V ateliéru vyrábějí africké masky.

Paní učitelka, která učí tělocvik v 6. a 8. třídách uvádí, že hraje s dětmi hry nazáchranáře a oni si tak zkouší transport a polohování zraněných.

Pan učitel, který učí předmět výchova k občanství na druhém stupni připravil pro žáky informační prezentaci o africkém státu Kongo a o životních podmínkách tamějších lidí i o jejich potřebách (léky, hygiena, potraviny) a na základě získaných informací se mohou žáci zúčastnit soutěže Riskuj.

Paní učitelka vyučující angličtinu na druhém stupni procvičuje formou hry slovní zásobu, např: epidemie, nákaza, šířit, bakterie, prevence, pomoc, dobrovolnictví, slina, krev, hygiena, svět, zdravotník, vesnice, léčba, zdravotní sestra, vysvětlit.

Paní učitelka výtvarné výchovy na druhém stupni dělala s žáky znak Konga a vlajku Konga různými výtvarnými technikami. Pak žáci tvořili mapu Afriky, vybarvovali a dopisovali státy.

Jiná vyučující výtvarné výchovy připravovala podklady pro nástěnky, které poskytovaly informace žákům v průběhu celého týdne. Kreslila s žáky africkou vesnici, afričany, africká zvířata, mapy afrických států i kontinentu.

Paní učitelka ze druhé třídy uvedla, že v projektu shledává velký význam, že si s žáky vyhledali videa zaměřená na pomoc při konkrétních problémech současnosti, že s žáky hledali význam takového projektu, zamýšleli se nad vlastními činy, jaký vliv má chování jednotlivce na ostatní, dále pracovali s textem, zpracovávali informace o Kongu, vymýšleli říkanku a trénovali na ní krasopis, kreslili domorodou vesnici.

Paní učitelka z páté třídy popsala, jak se s žáky seznámili s prací Lékařů bez hranic. Na jejich webových stránkách si vyhledávali státy, ve kterých lékaři působí, četli si o pomoci, kterou v daném státě vykonávají, státy si ukázali na mapě. Žáci vymýšleli, jakým způsobem mohou pomoci i oni, své názory prezentovali před ostatními spolužáky. Sami navrhovali způsoby jako přispění penězi, zaslání jídla/pití, darování hraček či oblečení. Dále je čekalo hledání informací na nástěnce o D.R. Kongo, kde Lékaři bez hranic působí. V rámci čtení s porozuměním získané informace doplňovali do připraveného textu. Celou práci prokládali krátkými videi o práci Lékařů bez hranic, zaznamenáváním zpráv v mediích a dotazováním ostatních, zda mají o Lékařích bez hranic povědomí.

Paní učitelka ze druhé třídy uvedla: Přišli k nám žáci ze šesté třídy a povídali jsme si o tom, jak a čím se živíme a co je to podvýživa. Pak druháčkům šesťáci změřili obvod paže nad loktem a tím jsme se ujistili, že netrpíme podvýživou. Pak jsme ještě společně probírali témata hygienická – nutnost mytí rukou a dostupnost čisté vody.

Paní učitelka z páté třídy uvedla: S žáky jsme se seznámili s prací Lékařů bez hranic. Na jejich webových stránkách jsme vyhledávali státy, ve kterých lékaři působí, četli jsme si o pomoci, kterou v daném státě vykonávají, státy jsme si ukázali na mapě. Žáci vymýšleli, jakým způsobem mohou pomoci i oni, své názory prezentovali před ostatními spolužáky. Sami navrhovali způsoby jako přispění penězi, zaslání jídla/pití, darování hraček či oblečení. Dále nás čeká hledání informací na nástěnce o D.R. Kongo, kde je aktuálně epidemie eboly. V rámci čtení s porozuměním získané informace doplníme do připraveného textu. Celou práci prokládáme krátkými videi o práci lékařů, zaznamenáváním zpráv v mediích a dotazováním ostatních, zda mají o takové práci povědomí.

Paní učitelka z páté třídy uvedla: Věnovali jsme se výchově v globálních souvislostech. Věnovali jsme se tématu činnosti práce Lékařů bez hranic a shromážděné poznatky jsme vložili do výroby plakátů.

Paní učitelka z první třídy uvádí, že kreslili výkres „Jak pomohu“, zvažovali možnosti, které děti mají.

Paní učitelka ze druhého stupně uvádí: Donesli jsme dětem na první stupeň stan a vysvětlili jim, že jsou-li lidé na útěku, musí někdy přežívat v náročných podmínkách. Děti si po skupinkách zkoušeli stan postavit na čas a nebo zkoušeli, kolik se jich do něj vejde.

Paní učitelka ze druhého stupně uvedla: Našli jsme si video o problematice očkování, díky kterému jsme se naučili chápat jeho princip a důležitost pro společnost. Dále jsme se seznámili s tím, jak tělo napadají spalničky a jaký význam proočkovanost populace má.

Paní učitelka ze druhé třídy uvedla: K tématu jsme hovořili, prohlédli si obrázky, ve skupinkách psali o příčinách hladu. Potom jsme vše vyhodnotili.


Projekt Totalita

Dne 17.10. se 8.B zúčastnila projektu Totalita, který v týdnu od 14.10. do 18.10.2019 probíhal na náměstí Svobody.

Uvnitř speciálního projekčního dómu, který má podobu černého balónu, mohli žáci za pomoci moderních technologií na vlastní kůži zažít atmosféru předlistopadového režimu. Do děje žáky vtáhla také 3D projekce na kopuli balónu, kombinovaná s videomappingem. Zážitek z dvacetiminutové projekce doplňují informační panely před dómem, které poukazují na znaky totality a na to, jak se konkrétně projevovaly v každodenním životě v Československu. 

Mgr. Kristýna Kadlecová


Simulované studentské zastupitelstvo

Ve středu 16. 10. a čtvrtek 17. 10. jsme se zúčastnili ( ve složení M. Kloudová, V. Jaeger 9. A, E. Došek, M. Studeník 9. B, L. Koukolová, A. Prokešová 9. C) simulační hry o komunální politice, která vyvrcholila, podle informací pana starosty historicky prvním simulovaným zasedáním studentského zastupitelstva v Brně.

Tuto akci ve Společenském centru pořádala nezisková organizace Agora CE ve spolupráci s městskou částí Brno-Bystrc a účastnili se jí i žáci ostatních základních škol a gymnázia v Bystrci.

První den, tedy ve středu, jsme probírali, co vůbec obnáší a jak funguje komunální politika. Ve středu jsme zjišťovali, co se komu líbí a nelíbí a co by chtěl změnit. Navštívil nás také pan starosta, od kterého jsme se dozvěděli, že spousta věcí není v jeho pravomocech. A odpoledne jsme měli přijít na zasedání opravdového zastupitelstva.

Druhý den přišla ta zábavnější část, kdy jsme se rozřadili do politických stran podle toho, kdo co chtěl změnit. Opět nás navštívil pan starosta, ale tentokrát i s předsedou majetkové a správní komise, kteří nám poradili a podpořili nás v našich projektech. Vymysleli jsme tedy nějaký projekt, naplánovali ho, ale přitom jsme museli dávat pozor na spoustu věcí, připravili jsme si interpelace. Potom jsme měli hodinovou přestávku.

Nakonec přišlo samotné zasedání studentského zastupitelstva městské části Brno-Bystrc, které řídil pan starosta a na kterém už jsme si sedli podle našich politických stran. Dostali jsme občerstvení a schválili program zasedání a začali předkládat jednotlivé návrhy na usnesení. Nakonec jsme se mohli na cokoliv zeptat pana starosty. Všechno jsme si užili a děkujeme paní učitelce Ulrychové, za to že nás tam vzala.

Matěj Studeník, žák 9.B


Obvodní kolo ve florbale

V pátek 18. 10. Se konalo obvodní kolo ve florbale,  v hale na Střední.
Naši florbalisté ve složení A. Apostolidis, J. Svoboda, T. Matonoha, V.Jaeger, T.Gothans, M.Palkovič,  P.Pokorný, M. Koudelka, F. Dvořák, P. Konečný se umístili na krásném druhém místě. Všem blahopřejeme!

Mgr. Kateřina Ulrychová


7. C v Moravském krasu

Ve dnech 29. 5. až 31. 5. prožili žáci 7.C svůj školní výlet v Moravském krasu. Navštívili Dům přírody s komentovanou prohlídkou, lanový park a Punkevní jeskyně. Svezli se vláčkem a několikrát i lanovkou. Získali spoustu nových vědomostí a skvělé zážitky.

Mgr. Irena Machainová


Preventivní vlak

Žáci 7. C se ve čtvrtek 6. června zúčastnili velmi zajímavé akce. Na nádraží v Králově Poli byla připravena v odstaveném vagóně přednáška a film o bezpečnosti na železnici. Poté si děti prohlédly hasičské vozidlo a aktivně se podílely na „záchraně života“ masáží srdce na ležící figuríně.

Mgr. et Mgr. Irena Machainová


Program Expedice Evropa

V pondělí dne 3. 6. 2019 se zúčastnili žáci třídy 7. C pohybové hry v prostorách parku pod hradem Špilberkem. Na pěti stanovištích se stali manažery obce, cestovali po Evropě, řešili ekologické otázky, prověřovali si kritické uvažování a debatovali o Evropské unii. K výbornému programu nám přálo i krásné počasí a pořad vedli skvělí lektoři střediska Europe Direct Brno.   

Mgr. et Mgr. I. Machainová, třídní učitelka 7. C


Kosmopolitní Berlín 2019

Po loňském zájezdu do Mnichova jsme si pro vzdělávací zájezd v letošním roce zvolili německou metropoli Berlín. Ve dnech 23. – 24. května navštívili němčináři toto kosmopolitní město. Berlín nás přivítal nádherným počasím a tak jsme se spolu s naší skvělou průvodkyní z cestovní kanceláře vydali na obsáhlou prohlídku města. Během dvou dnů jsme si prohlédli v Berlíně jeho nejznámější památky. Z výšky nás uchvátil jak z televizní věže, tak z kopule Reichstagu. Navštívili jsme i největší přírodovědné muzeum v Německu. Kdo chtěl ochutnat pravou berlínskou delikatesu, měl možnost si koupit na každém rohu Carrywurst. Byl čas nakoupit i drobné dárečky domů. Někteří žáci okusili, že Němci moc anglicky mluvit nechtějí, tak přišla na řadu i znalost němčiny. K doplnění učiva se účastníci dozvěděli i mnoho informací a zajímavostí z historie i současnosti.

Mgr. et Mgr. I. Machainová
vedoucí zájezdu, vyučující NJ


Filmový festival Jeden svět

Dne 28. března navštívili žáci 7. C představení Filmového festivalu dokumentárních filmů Jeden svět. V bohunickém studiu Labyrint viděli tři nizozemské filmy s tématikou volby povolání, šikany, kamarádství dětí různých národností, chlapecké taneční skupiny a sociálního vyloučení. Své názory poté děti aktivně probíraly s lektorem na workshopu.

Mgr. et Mgr. I. Machainová, třídní 7.C


Zeměpisná olympiáda

Dne 17.1.2019 se konala zeměpisná olympiáda, žáků šestých, sedmých, osmých a devátých tříd. Zúčastnilo se jí 11 žáků.
V kategorii sedmých tříd:

  1. místo – Filip Raitmaier 7. B. ( 37 bodů).
  2. místo – Aneta Loukotová 7. A. ( 36 bodů).

V kategorii osmých a devátých tříd:

  1. místo Sylvie Tylová 9. B. (47 bodů).
  2. místo Matěj Studeník 8. B. ( 33 bodů).
  3. místo Petra Kratochvílová 9. B ( 31 bodů).

Dále se zúčastnili tito žáci: S. Karasová, H. Caska, M. Holešínská, N. Hobzová, J. Sedlák.
Vítězům blahopřejeme a všem ostatním děkujeme za účast!

Mgr. Kateřina Ulrychová


Lyžařský kurz Bílá, Beskydy – 3. – 8. 3. 2019 – 7.C, 8.B,C

Druhý lyžařský kurz školního roku 2018/2019 se letos konal na Bílé v Beskydech od neděle 3. 3. do pátku 8. 3. 2019. Lyžařského kurzu se zúčastnilo 41 žáků ze třídy 7.C, 8.B a 8.C a 4 vyučující. Ubytování bylo na horské chatě Bílá, odkud žáci chodili pěšky asi 10 minut na sjezdovku, kde byli rozděleni do 4 družstev podle pokročilosti. Většina žáků patřila k pokročilým lyžařům a ti, kteří lyžovali poprvé během týdne krásně zvládli základy a brzy jezdili všechny sjezdovky v areálu. Na snowboardu jezdil jen jeden žák – šikovný Petr Pokorný. V odpočinkový den žáci navštívili plavecký bazén Sepetná. Večerní program vymýšleli žáci, hráli se různé společenské hry, dvakrát byla diskotéka, jednou večerní procházka k prameni Smradlavy. Počasí vyšlo a skoro celý týden svítilo sluníčko, nikdo se vážně nezranil, tak už se těšíme na příští rok.

Mgr. Daniela Kozáková


Soutěže v rámci informatiky

I v letošním školním roce se žáci naší školy účastnili celorepublikové soutěže Bobřík informatiky. V rámci ní řešili žáci z 5.-9. tříd otázky z oblasti porozumění informacím, digitální gramotnosti a algoritmizace. Soutěž je cílena na bystré žáky se zájmem o svět technologií.
Žáci 8. a 9. ročníků měli nově možnost zapojit se do další soutěže z oblasti informačních technologií IT-slot. Soutěž IT- slot je pořádána Soukromou střední školou výpočetní techniky v Praze. Účast v této soutěži sice žádné výrazné výsledky nepřinesla, naši žáci ale měli možnost prověřit hloubku svých znalostí z oblasti multimediálních technologií, virtuální komunikace, a především logického myšlení, vedoucího k dnes tolik využívanému programování.

Mgr. Helena Balcarová


Lyžařský kurz Horní Bečva

V termínu od 18. 2. Do 23. 2 2019 se konal lyžařský kurz v chatě Unigeo v Horní Bečvě. Kurzu se zúčastnilo 39 žáků ze třídy 7. A a 7. B. Větší počet žáků byli pokročilí lyžaři. 6 žáků bylo na lyžích poprvé, dále tu s námi byli dva snowboarďáci, menší část tvořili mírně pokročilí lyžaři.

Lyžovali jsme ve ski areálu Rališka. Kromě dvousedačkové lanovky, zde byly dvě pomy, jedna pro začátečníky. Naši začátečníci jezdili na pomě hned od druhého dne, od třetího dne jezdili na sedačkové lanovce všichni lyžaři i snowboarďáci.

Výcvik probíhal dvakrát denně po 2,5 hodinách, mezitím měli děti oběd a polední klid. Ve středu byl odpočinkový půlden, který jsme strávili ve skanzenu v Rožnově pod Radhoštěm. Večerní program tvořily přednášky o pravidlech FIS, základech lyžování a carvingu a první pomoci.

Další program si připravili žáci sami formou společenských her a diskotéky, měli také k dispozici velkou herní místnost se stolním tenisem a fotbalem.

Celý kurz se nám všem moc líbil a proběhl bez vážnějších zranění, kázeňských problémů a za pěkného počasí.

Mgr. Kateřina Ulrychová


Školní kolo dějepisné olympiády

Datum konání: pondělí 19. 11. 2018
Soutěžící: žáci 8. a 9. ročníku, účastnilo se 12 žáků
Téma: Za poznáním, za obchodem i za prací aneb Cesty jako tepny civilizace
Maximální počet bodů: 70 bodů

Nejúspěšnější byli:

1. Adam Horčica, 8. A 58 bodů

2. Jáchym Sedlák, 8. C 48 bodů

3. Lukáš Skřivánek, 9. B 46 bodů

Vítěz Adam Horčica postupuje do okresního (městského) kola, které se bude konat 17. ledna 2019. Blahopřejeme!

Mgr. Lenka Broklová, Mgr. Jiří Mikulášek


Volejbalový vánoční turnaj na ZŠ Vejrostova

Teprve podruhé se žáci našich volejbalových tříd loučili se starým rokem vánočním turnajem, který pro ně připravil tým našich trenérů pod vedením Daniela Weisera. Všichni se těšili na pátek 21. 12. 2018, kdy se sešli v tělocvičně školy. Po turnaji přišly na řadu scénky, dárky pod vánočním stromečkem. Nezapomnělo se ani na tradiční přespání v tělocvičně školy, neboť ve ztichlé tělocvičně máme úplně jiné pocity, než při volejbalových turnajích. Co se všem nejvíce líbilo? Především to, co je pro volejbal nejdůležitější. Být dobrý tým, mít skvělé společné zážitky a radost ze hry!!!

Přejeme všem hráčům, hráčkám i trenérům úspěšný volejbalový rok 2019!!

Zapsala Věra Koudelová, učitelka


Vánoční Vídeň 2018

Již tradičně se vypravili němčináři do vánoční Vídně na poznávací zájezd. Zde je pár postřehů některých účastníků:

Dne 13. 12. 2018 jsme vyjeli se školou do Vídně na poznávací zájezd. Nakonec jsme šli k radnici na vánoční trhy. Bylo to tam moc hezké. Připadal jsem si bezpečně, protože zde bylo mnoho policistů.

Hynek Caska, 8. B

Navštívili jsme obrovské muzeum hudby. Zaujali nás schody, které vypadaly a hrály jako klavír. Zahráli jsme si na buben a vyzkoušeli jsme si roli dirigenta.

Gabriele Uhrová, 8. A

Se školou jsme dne 13. prosince jeli na vzdělávací zájezd do Vídně, kde nás čekala prohlídka města, muzea, kostelů a nakonec vánočních trhů. Tento zájezd bych si klidně zopakovala, moc se mi tam líbilo a nesmírně jsem si to tam užila.

Radka Janková, 8. A

Dále jsme navštívili Hofburg, muzeum hudby (Haus der Musik). Tam se dalo hrát na velký buben, který bychom rozbili, platili bychom 10 000 eur. Na závěr našeho výletu jsme si udělali zastávku na vánočních trzích, kde jsem si dal dětský punč v hrníčku v tvaru boty. Na zpáteční cestě jsem si pochutnával na toustech, které mi dělají rodiče na každý výlet. Výlet jsem si náramně užil a vůbec mi nevadilo, že jsem byl ve Vídni i minulý rok. Těším se, že příští rok pojedu zase.

Martin Koudelka, 8. B

Ve Vídni to bylo velmi pěkné. Pěkné prostředí a nebyly tam moc odpadky na chodnících jak u nás v Česku. Byla také sranda v muzeu hudby. Moc Vám také chci poděkovat paní učitelko, protože bez Vás bychom tam nejeli. Udělala jste nám pěknou prohlídku po Vídni a moc si toho cením. Ještě jednou děkuji.

Klára Varačková, 7. A

Jeli jsme autobusem a paní průvodkyně nám cestou vyprávěla různé zajímavé příběhy. Program se mi hodně líbil a asi bych mu nic nevytkla, prostě všechno, co jsme viděli a zažili, se mi líbilo.

Sára Vopatová 8. A

Mgr. et Mgr. Irena Machainová, vyučující NJ


Kouzelné Bavorsko

Ve dnech 22. – 23. května měli naši žáci možnost navštívit největší spolkovou zemi Německa. Žáci sedmých až devátých ročníků při návštěvě Olympijského stadionu nechtěli ani věřit, že tato „futuristická“ sportoviště tu stojí od roku 1972. Z Olympijské věže se nám naskytl úžasný pohled na celý Mnichov. V tomto městě jsme si prohlédli překrásný zámek Nymphenburg a jeho zahrady a ve středu města při prohlídce pamětihodností jsme ještě zavítali do Residenzmusea. V dalším olympijském letovisku Garmisch-Partenkirchen jsme večer znaveni přespali v „Jugendherberge“ a druhý den jsme se stali jedněmi ze šesti miliónů návštěvníků, kteří každoročně navštíví nejoblíbenější německý zámek, pohádkový Neuschwanstein. Cestu domů nám na dálnici „zpestřila“ ještě zastávka německou celní službou, takže s rodiči se děti setkaly před školou až po půlnoci. Dětem se tento vzdělávací zájezd velmi líbil.

Mgr. et Mgr. Irena Machainová